Ostatní články

Na traily s pevňákem do 30 tisíc: Trek Roscoe 8

Poslední dobou mě fascinuje kategorie trailových kol s pevným rámem na kolech 27,5+. Nestojí moc, přitom jsou to robustní hravá kola, která se nebojí ani náročnějšího terénu. Po delší zkušenosti s Rock Machine Blizz, o kterém ještě bude řeč později, jsem teď zkusil podobné kolo – Trek Roscoe 8.

Není to celopéro, ale…

Trek Roscoe 8 je kolo, které se prodává za 29 990 Kč. V té ceně přitom najdete zajímavou výbavu, která zahrnuje i jednopřívodníkovou sadu Sram NX 1×11 a také teleskopickou sedlovku Bontrager. Vepředu je vzduchová vidlice RockShox Judy TK Solo Air, nechybí pěkně široká řidítka a solidní jsou i zapletená kola s širšími ráfky SUNringlé Duroc 40 SL a náboji s pevnými osami.

Výbava je zkrátka vzhledem k ceně a zaměření perfektně vyvážená. Nejslabším článkem jsou zde asi brzdy, které jsou zastoupeny základním modelem Shimano M315 s nepříliš agresivním účinkem a sklony k vadnutí. Na takovéto blbnutí po českých lesích to ale bohatě dostačuje, jen třeba při výletu do Alp to chce na sjezdy trochu naposilovat prsty. Dále mi ještě vadil zvolený jednopřevodník s 28 zuby, který bych okamžitě vyměnil za 30. Ve větších rychlostech už prostě chyběly těžší převody, přičemž ten nejlehčí bych klidně oželel.

Trek Roscoe8
Trek Roscoe 8

Na první pohled ale nejvíce fascinují kola. Pneumatiky Schwalbe Rocket Ron Performance s šířkou 2,80″ zkrátka budí respekt. Jsou to ohromující „traktory“, ale v terénu perfektně plní svůj účel. Na nezpevněném podkladu vzorně drží a zajišťují dokonce i citelné pružení. Takže ačkoli to není celoodpružený bike, nevytřepe vás to na rozbitém trailu tolik, jako běžné kolo.

Terén vás začne bavit

Na kole jsem se zprvu rozjížděl po asfaltu, a to se člověk až lekne. Hučí to, nejede to. Ale to se od tak širokých pneumatik dalo očekávat. Jenže jakmile se cesta změní třeba jen v šotolinu, tak už výhody širších pneumatik začnou jednoznačně převažovat. A obzvlášť to pak platí na hliněném podkladu. Do zatáček se můžete opřít a drží to jak přibité. Pokud máte optimálně nastavené tlaky v pneumatikách pro svoji hmotnost, překvapí vás schopnosti pohlcování rázů. Aby to optimálně fungovalo, je potřeba tlaky volit trochu nižší, takže bych proto doporučil přechod na bezdušový systém. Ráfky i pláště jsou na to připraveny.

Trek Roscoe 8
Nelekne se ani náročnějších trailů

Geometrie kola je postavena tak, jak se na moderní trailbike sluší. Je to krátké, nízké, hravé a s vidlicí předkopnutou na 68,3°, takže je i ve sjezdech kolo pěkně stabilní. Jakmile přijde zábavný kousek stezky, teleskopickou sedlovku okamžitě pustíte dolů a začne rodeo. S kolem si pod sebou můžete dělat, co chcete. Je fakt, že na zkrocení kol s tak velkými pneumatikami to chce trochu ráznější přístup, protože tu funguje nejen silná přilnavost, ale také trochu vyšší rotační hmotnost. Jenže celkově je kolo na poměry své kategorie docela lehké (cca 13,8 kg), takže se s ním ve finále pracuje hravě.

Na kole mě překvapila zejména stabilita a jistota. Člověk se může vrhnout i do technicky náročnějších sjezdů s množstvím kamenů a kořenů, aniž by se bál, že z kola spadne. Takové pocity se zpravidla dostavovaly až na celoodpružených kolech. Jenže tohle není pevňák kategorie XC, na kterém člověk sedí výš a více nakloněný dopředu, tohle je trailový stroj. Posez je vzpřímenější, řidítka pořádně široká a ty pneumatiky také dělají svoje. Zkrátka získáte zdravé sebevědomí a v terénu vás to bude víc bavit.

Trek Roscoe 8
Prostě pohodový trailbike za dostupnou cenu

Úplně nejlíp je takovému kolu na flowtrailech, kde se dá pořádně pumpovat a jezdit v klopenkách. Dostanete úžasnou přilnavost, těžiště pěkně dole a díky pevnému rámu se každé prohoupnutí boule nebo klopenky změní v okamžitou akceleraci. Ostatně, podívejte se, jak jsem na podobném Rock Machinu Blizz projel nové flowtraily v Brně:

Trek Roscoe 8 – technická specifikace

  • rám: hliníkový s pevnou zadní stavbou, vnitřní vedení kabeláže, úhel hlavy 68,3°, pevná osa Boost 141
  • velikost kol: 27,5″
  • vidlice: RockShox Judy TK Solo Air, 120 mm, pevná osa
  • ráfky: SUNringlé Duroc 40 SL, 28 děr,
  • pláště:  Schwalbe Rocket Ron Performance, bezdušový model, 27,5×2,80″
  • řazení: Sram NX 1×11 (28×11-42)
  • brzdy: Shimano M315
  • sedlovka: teleskopická Bontrager, 120 mm
  • řidítka, představec: hliníkové Bontrager
  • hmotnost: 13,8 kg
  • cena: 29 990 Kč

K vyzkoušení zapůjčil brněnský prodejce kol Specialized, Trek a Cannondale – Kola Svorada.

Trail Hunter

Jezdím na kole a lovím traily. Normálně mi říkají David, ale když jde o kola, tak jsem Trail Hunter. Točím videa a občas sem i něco napíšu.

8 komentářů: „Na traily s pevňákem do 30 tisíc: Trek Roscoe 8

  • Mam strasne dilema vaham mezi Rock Machine Blizz 40-27+ a mezi Trekem 7. Jake kolo by jste si zvolil vy dekuji za odpoved. S pozdravem Tomas

    Reagovat
  • Blizze. Kola jsou to charakterem hodně podobná, oba rámy jsou supr, takže rozhoduje výbava a maličkosti. A tam má Blizz navrch. Třeba v řazení – u Treka je vepředu 28zubý jednopřevodník a vzadu jen desetipastorek. U Blizze je pohodové NXko s kolečkem navíc (rozsah je stejný, ale bude to jemnější) a hlavně vepředu je praktičtější 32zub. Taky je tu u něco lepší vidla s cenťákem zdvihu navíc a lepší brzdy.

    Reagovat
    • Diky moc za odpoved. Diky vasim videiim jsem presedlal z asfaltovych rovinek do lesa. ☺

      Reagovat
    • Ja jsem teda zapomel napsat ze u toho Blizze se jedna o model 2017. Ale mimo zdvihu je tam vse obdobne. Takze asi volim RM muzu ho mit za skvelou cenu prave.

      Reagovat
  • Dobrý den,
    rozhoduji se mezi dvěma stroji.
    Trek Roscoe 8 2019
    Rock Machine Blizz 40/27+
    Respektive jiné značky podobné geometrie a zaměření do 30k.
    Byl bych vděčný za jaké koliv rady a připomínky.
    Děkuji

    Reagovat
    • Z těchto dvou je Roscoe pochopitelně atraktivnější kolo, protože je o dost dražší a výbavu má tudíž lepší. Hlavně nechybí teleskopka, bez které to na takovém kole prostě není ono a na Blizze by se musela dokoupit. Letos dává Blizz víc smysl až v té verzi 70-27+, kdy už je to teda nekompromisní mazel, ale to už trochu překračuje rozpočet.

      Reagovat
  • Ahoj, po letech se chci vrátit na kolo, dřív jsem jezdil 4x a DH, dneska už na to asi nemám ale občas se chci zhoupnout na trailu a tenhle stroj mi přijde skvělý. Jen by mě zajímalo pár věcí, měřím 193cm, jakou velikost rámu mám zvolit L nebo XL? A další, pokud by mi 120mm přední vidle přestalo stačit, kolik unese geometrie rámu? Můžu jít třeba až na 150mm??

    Děkuju

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *